De toekomst van energie vraagt om frisse ideeën

Een slimme meter in elke woning, buren die samen zonnepanelen kopen, inkoopafspraken met duurzame leveranciers. De energietoekomst vraagt onze volle aandacht. En daar kunnen we de ideeën van specialisten goed bij gebruiken. Bijvoorbeeld voor heldere communicatie, de beste klantenservice of de ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen. Sta jij klaar om klanten, medewerkers en leveranciers op weg te helpen naar een duurzame toekomst? 

Bij Staf en Support werk je aan projecten met impact, zoals de Slimme Meter.

Slimme Meter
Wij zorgen ervoor dat elke minuut een Slimme Meter wordt geïnstalleerd.

Staf en Support is onze regisseur op het gebied van de organisatie en implementatie van Slimme Meters. Op dit moment wordt er ongeveer elke minuut een Slimme Meter geïnstalleerd, eind 2016 waarschijnlijk zelfs iedere 30 seconden!

660.000 Slimme Meters and counting…

Op dit moment zijn ongeveer 30% van de 2,2 miljoen meters in het verzorgingsgebied van Enexis vervangen door Slimme Meters. We hebben dus nog genoeg werk te doen.

Van gas naar elektra

De laatste keer dat we een project van deze omvang hebben uitgevoerd, was bij de installatie van gasmeters. Bij Enexis kom je dus letterlijk bij iedereen over de drempel.

De verbindende schakel

Een belangrijke verantwoordelijkheid van de afdeling Staf en Support is om alle betrokken partijen soepel te laten samenwerken. We schakelen bijvoorbeeld met 7 verschillende aannemers die de meters plaatsen.

Trrrrrrring! De Slimme Meter aan de lijn.

Om niet te afhankelijk te zijn van een telecomprovider hebben we bij Staf en Support onze eigen telefoonnetwerk gecreëerd, waarmee we alle GSM- en GPRS-verbindingen met onze Slimme Meters kunnen borgen.

Wij kunnen het maken

Het volledige Slimme Meter project wordt gecoördineerd en uitgevoerd door de medewerkers van de afdeling Staf en Support. Gezamenlijk zorgen zij voor het installeren van 8.000 tot 10.000 meters per week.

Overleg op Europees niveau

Het invoeren van Slimme Meters is door Europa bepaald. Bij Staf en Support overleggen we dan ook regelmatig met (Europese) ambtenaren, bijvoorbeeld als security eisen worden gewijzigd. Samen met onze ICT-professionals zorgen we dan voor een update van de reeds geïnstalleerde Slimme Meters.

Feedback maakt ons beter

Bij Staf en Support coördineren we ook de klantenservice rondom de Slimme Meter. We monitoren alle feedback zodat storingen verholpen kunnen worden en de communicatie over de Slimme Meter verder verbeterd kan worden.

Een slimmere én duurzamere meter

Een Slimme Meter geeft onze klanten beter inzicht in hun energieverbruik, waardoor ze hier bewuster mee kunnen omgaan. Maar ook de meter zelf maken we graag zo duurzaam mogelijk. Zo hebben we bewust kleurloze meters, zonder vervuilende verf, ingekocht. En we werken alleen met aannemers die de oude meters kunnen recyclen.

Volgende slide

Zoveel meer dan techniek

Een project als de slimme meter gaat veel verder dan techniek. Wat denk je bijvoorbeeld van afspraken maken met bewoners, het opleiden van aannemers of een strakke financiële administratie? Bij Enexis werk je veel in multidisciplinaire teams. Iedereen brengt zijn eigen specialisme in om samen het beste resultaat te bereiken. 

Kennis up-to-date houden

Als specialist wil jij je kennis up-to-date houden. Dat vinden we logisch. Je moet je blijven ontwikkelen om de beste adviezen te geven. Enexis biedt je de kans om volop trainingen en opleidingen te volgen en jouw specialisme te verdiepen.

Bekijk jouw opleidingsmogelijkheden

‘In 2020 moet 90% van onze klanten een slimme meter in huis hebben. Ik kreeg de kans om de communicatie hierover van A tot Z te ontwikkelen.’

Sebastiaan Stolk - Communicatie adviseur

Interesse gekregen?

Je hebt nog

Jongen bekijkt Enexis Updates op iPad

De meest recente updates en vacatures in je mailbox?

Meld je aan voor Enexis Update.

Meld je aan